close

NY here I come!


今天,在我正式告別休斯頓火箭隊之際,我最大的遺憾之一就是不能在我效力期間為火箭
的球迷帶來一個總冠軍。在超過六年的時間,這個美好的城市是我的家。我三個孩子都出
生在這,這也是CleRenda和我會繼續撫養我們孩子的地方,這裡就是我們的家。這些年來
,不管是我個人還是我的基金會以及Foundation and Darfu學校援建計畫都得到了這個城
市廣大民眾的大力支持。對休斯頓和善良慷慨的民眾我只有十萬分真誠的感激。

我對火箭老闆Leslie Alexander有著極大的尊敬,我很享受為火箭隊效力的六年。這必定
成為我職業生涯最為深刻的一段。在這發生的各種無論好壞的境況中,我也增加了很多對
自己的認知。在當初來休斯頓的時候我個人是希望不會離開的,但我理解這就是籃球的商
業面。

我只希望現在的這支火箭隊在本賽季取得成功。他們是一群好兄弟,很好的隊友,也很有
天賦。我職業生涯的一大亮點就是能與姚明,一位真正傑出的球員、一個真正傑出的人,
並肩作戰。無論是作為球員還是作為朋友,我都對他無比尊敬,這將是我美好的回憶。

就我個人而言,我已經等不及回到場上繼續我熱愛的工作了。我很興奮能去紐約,非常
期待穿上尼克的球衣。我知道自己能夠且立即為這個球隊作出貢獻。在紐約打球是一個美
好的夢想,沒有什麼能比得上在花園中心打球了。尼克的球迷們是聯盟中最有見識和富餘
激情的球迷。能在他們面前和為紐約這個城市打球是我的無上光榮。


對於這些年來一直對我不離不棄的球迷們,我向你們保證我想打球和贏球的渴望從未像現
在這樣強烈。沒有任何的障礙、傷病和批評能阻擋我想打球的心。籃球就是我的全部。

我將展開自己職業生涯新的篇章,再次感謝你們與我一路同行。

Mac

 

NY here I come!

Today, as I officially say good-bye to the Houston Rockets, one of my greatest regrets is that I was unable to bring Rocket fans a championship during my time here in Houston. This great city has been my home for over six years. Three of my kids were born here and this is where CleRenda and I will continue to raise our children. It is where we call home. Over the years, I have received so much support from the communities throughout the city, on a personal level and for my Foundation and Darfur School Programs. I have nothing but sincere gratitude for the city of Houston and the generous people who live in it.

I have tremendous respect for Leslie Alexander and have enjoyed playing for the Rockets over the last six years. It has definitely been the most profound part of my career. I’ve learned a lot about myself from various situations, both good and bad that have occurred here. It was my hope when I came to Houston that I wouldn’t leave, but I do understand this is the business side of basketball.

I wish the current Rockets team nothing but success this season. They are a great group of guys, tremendous teammates, and very talented on the court. One of the highlights of my career has been playing alongside Yao, a truly exceptional player and human being. I have great respect for him as an athlete and as a friend, and will remember fondly our time playing together.

As for me, I can’t wait to get back on the court to continue doing what I love to do. I am excited to be headed to New York and look forward to wearing a Knick uniform. I know that I can and will contribute to this organization. It’s a dream to play in New York and there is nothing that compares to playing in the Garden. Knick fans are some of the most knowledgeable and passionate fans in the league, and it will be an honor to play in front of them and to play for the great city of New York.

To all my fans who have backed me throughout all these years, I can promise you one thing, that my desire to play and to win has never been as strong as it is today. No amount of road blocks, injuries and critics could stop my need to play ball. It is who I am and what I do.
I am on to the next chapter of my career and I thank you again for taking the ride with me.

Mac

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    wiserkuo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()